Zadania dydaktyczno - wychowawcze
Kwiecień 2024
TYDZIEŃ I: CZEGO POTRZEBUJĄ ZWIERZĘTA?
- rozwijanie mowy;
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- wzbogacenie wiadomości na temat psa;
- rozwijanie umiejętności manualnych.
TYDZIEŃ II: CO POTRAFIĄ ZWIERZĘTA?
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt;
- rozwijanie umiejętności rachunkowych;
- reagowanie na zmiany dynamiczne;
- doskonalenie percepcji słuchowej;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
- rozwijanie sprawności manualnej.
TYDZIEŃ III: MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- wprowadzenie pojęć długi, krótki,
- rozwijanie sprawności manualnej;
- wyzwalanie umiejętności okazywania emocji poprzez kontakt z muzyką,
- rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie;
- kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy.
TYDZIEŃ IV: JAK DBAM O NASZĄ PLANETĘ
- rozwijanie mowy;
- kształtowanie świadomości ekologicznej;
- utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką;
- integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci;
- rozwijanie umiejętności manualnych.
TYDZIEŃ V: W JAKIM KRAJU MIESZKAM?
- poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
- stosowanie określeń wysoko – nisko;
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
- rozwijanie sprawności manualnej.