Zadania dydaktyczno - wychowawcze
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
Grupa Liski
Październik 2024
Tydzień 1: Dary ogrodu
- Rozwijanie myślenia w toku rozwiązywania zadań stawianych dzieciom do wykonania, kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustrację
- Doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu
- Nabywanie umiejętności klasyfikowania i prawidłowego liczenia w zakresie 1-4 (i więcej), posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1 –4
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania zmian charakteru muzyki i wyrażania jej ruchem
- Rozwijanie zmysłu dotyku, węchu i smaku
Tydzień 2: Drzewa jesienią
- Poznawanie przyrody i poszerzanie wiedzy o środowisku przyrodniczym jesienią
- Doskonalenie motoryki małej oraz umiejętności plastycznych
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się woreczkiem gimnastycznym podczas ćwiczeń
- Nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów
- Kształtowanie pojęcia „koncert”, rozbudzanie muzycznych zainteresowań
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, jako przygotowanie do nauki czytania i pisania
Tydzień 3: Grzyby
- Rozwijanie mowy i myślenia , wzbogacanie słownika czynnego i biernego
- Wzbogacanie wiedzy na temat grzybów, zapoznanie z grzybami
niejadalnymi
- Określanie ilości, wielkości, wysokości obserwowanych obiektów
- Doskonalenie uwagi, koncentracji i pamięci, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach
- Rozwijanie sprawności palców i dłoni poprzez łączenie różnych materiałów papierniczych, oraz przy ugniataniu plasteliny
Tydzień 4: Zwierzęta w lesie
- Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody, poznanie różnych gatunków orzechów, utrwalenie nazw zwierząt leśnych
- Doskonalenie wymowy dzieci , rozwijanie wypowiedzi i tworzenia dłuższych zdań
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji
- Rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych
- Doskonalenie umiejętności rysowania i kolorowania, nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki i starannego wykonania pracy
Tydzień 5: Jesienna pogoda
- Rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk atmosferycznych
- Zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych, zwrócenie uwagi na różne kształty i wielkość chmur oraz emocje
- Kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń, rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas zabaw przy muzyce, wyrażanie charakteru muzyki interpretacja ruchowa
- Tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy, w sytuacji użytkowej