Zadania dydaktyczno - wychowawcze

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Grupa Liski

Październik 2024

Tydzień 1: Dary ogrodu

  • Rozwijanie myślenia w toku rozwiązywania zadań stawianych dzieciom do wykonania, kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustrację
  • Doskonalenie motoryki i zaspokojenie potrzeby ruchu
  • Nabywanie umiejętności klasyfikowania i prawidłowego liczenia w zakresie 1-4 (i więcej), posługiwania się liczebnikami porządkowymi 1 –4
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania zmian charakteru muzyki i wyrażania jej ruchem
  • Rozwijanie zmysłu dotyku, węchu i smaku

 

Tydzień 2: Drzewa jesienią

  • Poznawanie przyrody i poszerzanie wiedzy o środowisku przyrodniczym jesienią
  • Doskonalenie motoryki małej oraz umiejętności plastycznych
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się woreczkiem gimnastycznym podczas ćwiczeń
  • Nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby elementów
  • Kształtowanie pojęcia „koncert”, rozbudzanie muzycznych zainteresowań
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, jako przygotowanie do nauki czytania i pisania

 

Tydzień 3: Grzyby

  • Rozwijanie mowy i myślenia , wzbogacanie słownika czynnego i biernego
  • Wzbogacanie wiedzy na temat grzybów, zapoznanie z grzybami

niejadalnymi

  • Określanie ilości, wielkości, wysokości obserwowanych obiektów
  • Doskonalenie uwagi, koncentracji i pamięci, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach
  • Rozwijanie sprawności palców i dłoni poprzez łączenie różnych materiałów papierniczych, oraz przy ugniataniu plasteliny

 

Tydzień 4: Zwierzęta w lesie

  • Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody, poznanie różnych gatunków orzechów, utrwalenie nazw zwierząt leśnych
  • Doskonalenie wymowy dzieci , rozwijanie wypowiedzi i tworzenia dłuższych zdań
  • Rozpoznawanie i nazywanie emocji
  • Rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych
  • Doskonalenie umiejętności rysowania i kolorowania, nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki i starannego wykonania pracy

 

Tydzień 5: Jesienna pogoda

 

  • Rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk atmosferycznych
  • Zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych, zwrócenie uwagi na różne kształty i wielkość chmur oraz emocje
  • Kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń, rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas zabaw  przy muzyce, wyrażanie charakteru muzyki interpretacja ruchowa
  • Tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy, w sytuacji użytkowej