Zadania dydaktyczno - wychowawcze

Kwiecień 2024

TYDZIEŃ I: CZEGO POTRZEBUJĄ ZWIERZĘTA?

  • rozwijanie mowy;
  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • wzbogacenie wiadomości na temat psa;
  • rozwijanie umiejętności manualnych.

TYDZIEŃ II: CO POTRAFIĄ ZWIERZĘTA?

  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt;
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych;
  • reagowanie na zmiany dynamiczne;
  • doskonalenie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
  • rozwijanie sprawności manualnej.

TYDZIEŃ III: MAMY RÓŻNE CHARAKTERY

  • rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
  • rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
  • wprowadzenie pojęć długi, krótki,
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • wyzwalanie umiejętności okazywania emocji poprzez kontakt z muzyką,
  • rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie;
  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy.

TYDZIEŃ IV:  JAK DBAM O NASZĄ PLANETĘ

  • rozwijanie mowy;
  • kształtowanie świadomości ekologicznej;
  • utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką;
  • integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci;
  • rozwijanie umiejętności manualnych.

TYDZIEŃ V:  W JAKIM KRAJU MIESZKAM?

  • poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
  • stosowanie określeń wysoko – nisko;
  • rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki;
  • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
  • rozwijanie sprawności manualnej.