MISJA PRZEDSZKOLA
W myśl założeń podstawy programowej nadrzędnym celem wychowania przedszkolnego jest ” wsparcie całościowego rozwoju dziecka (…)”. Nasze przedszkole zgodnie z podstawą programową wspiera rozwój poprzez umożliwianie i tworzenie warunków do odkrywania własnych możliwości zarówno fizycznych, emocjonalnych, społecznych jak i poznawczych. Nasz przedszkole wspiera dzieci w ich działaniach, nauczyciele podczas pracy zachęcają dzieci do odkrywania faktów i zjawisk a tym samym do przekraczania kolejnych granic swoich możliwości.
Zadania przedszkola realizujemy w codziennej pracy – zarówno dyrektor jak i nauczyciele we współpracy z rodzicami. Współpraca oparta jest na wzajemnym dialogu i zaufaniu.
Nasze Przedszkole jest więc miejscem, które wspomaga, wspiera, inspiruje, stwarza warunki do wszechstronnego rozwoju poznawczego i emocjonalnego, rozwija uzdolnienia, zainteresowania dzieci, oraz integruje środowisko rodzinne i przedszkolne tworząc atmosferę akceptacji i bezpieczeństwa.
Jesteśmy przedszkolem, które
- Wszechstronnie wspomaga rozwój osobowości i edukacji dziecka w bezpiecznych, przyjaznych, dostosowanych do jego możliwości i potrzeb warunkach;
- Promuje postawy proekologiczne i wdraża zasady zdrowego trybu życia;
- Wydobywa potencjał twórczy każdego dziecka oraz kształtuje jego postawy estetyczne;
- Gwarantuje prowadzenie procesu dydaktyczno-wychowawczego przez wysoko wykwalifikowaną kadrę;
- Tworzy dobrą atmosferę do rozwoju i wychowania;
- Respektuje prawa dziecka;
- Buduje dziecięcą wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym;
- Wpaja pozytywne wartości społeczne i moralne;
- Wspomaga w rozwijaniu umiejętności i uzdolnień;
- Wspiera rodzinę w procesie wychowania;
- Angażuje rodziców, którzy czynnie uczestniczą w przedsięwzięciach przedszkola.
Nasze wartości
Wychowanie przedszkolne to okres kształtowania się osobowości dziecka. Wzorce i motywy postępowania czerpie ono ze świata zewnętrznego: od rodziców, nauczycieli, innych dorosłych czy z mediów. Potrzebna jest zatem świadomość, że w każdym dziecku zmiany w osobowości dokonują się pod wpływem przekazu wartości płynących z różnych źródeł. Chcemy, aby nasze przedszkole prowadziło dzieci ku wartościom uniwersalnym, chcemy stwarzać okazje do gromadzenia doświadczeń, zachęcać do poszukiwania wiedzy o świecie oraz umożliwiać spotkania z innymi ludźmi: z nauczycielami, z dziećmi i z innymi uczestnikami edukacji – bo chcemy kształtować osobowość dziecka w oparciu o wartości takie jak:
P – prawda, przyjaźń
R – radość
Z – zabawa, zaufanie
E – eksperymentowanie
D – dobro
S – sukces
Z- zdrowie
K – kreatywność
O – otwartość, odwaga
L – lojalność
E – edukacja
Wizja przedszkola
Jesteśmy po to, aby w atmosferze bezpieczeństwa, radości i szczęśliwego dzieciństwa tworzyć warunki wychowawcze i edukacyjne zapewniające wspomaganie oraz wszechstronny rozwój dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem, możliwościami rozwojowymi i zainteresowaniami. Skutecznie przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacji.
Nasze przedszkole działa więc po to aby……
Dzieci
- zdobyły umiejętności praktyczne, które będą mogły wykorzystać w codziennym życiu;
- zachęcone sukcesami z ciekawością kontynuowały rozwój i naukę w szkole;
- czuły sie dobrze, pewnie i bezpiecznie;
- były szczęśliwe, radosne i pełne wiary w swoje możliwości.
Rodzice
- wspierali działania przedszkola oraz rozwój swoich dzieci;
- byli partnerami w wychowaniu;
Nauczyciele będą
- kompetentni i profesjonalni;
- otwarci na zmiany i potrzeby dzieci;
- życzliwi i konsekwentni;
- doskonalić swój warsztat pracy.
Sylwetka Absolwenta
Dziecko kończące nasze przedszkole na miarę swoich możliwości:
Wykazuje
- motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
- umiejętność współpracy w grupie,
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
- tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
- samodzielność,
- odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami).
- zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich sposób,
- wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
- podstawowa wiedzę o świecie.
- cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,
- praw dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
- zasad bezpieczeństwa, zasad higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
- zasad kultury współżycia i postępowania,
- kultury i dziedzictwa własnego regionu, symboli narodowych,
- zasad poszanowania przyrody i środowiska;
- występować publicznie – reprezentować grupę, przedszkole,
- chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
- wykazywać inicjatywy w działaniu,
- wyrażania swoich uczuć;