Zasady zachowania obowiązujące w przedszkolu Akademia Przedszkolaka.
- Przychodząc do przedszkola witamy się z nauczycielem i z dziećmi, mówiąc „Dzień Dobry”, a idąc do domu mówimy „Do widzenia”.
- Pamiętamy o używaniu „czarodziejskich” słów: proszę, dziękuję, przepraszam.
- Przestrzegamy umów grupowych w formie obrazkowego kodeksu.
- Przepraszając podajemy rękę osobie, którą przepraszamy.
- Po przedszkolu nie biegamy, zachowujemy się bezpiecznie.
- Uważnie słuchamy tego, co mówi Pani.
- Na zajęciach mówimy pojedynczo, podnosząc rękę do góry lub winny sposób sygnalizujemy chęć wypowiedzi.
- Po zajęciach sprzątamy miejsce, przy którym pracowaliśmy.
- Nie wychodzimy z sali bez zgody nauczyciela.
- Prawidłowo wykonujemy czynności higieniczne – dozowanie wody, używanie mydła, korzystanie z ręcznika, toalety, z przyborów do mycia zębów.
- Do toalety wychodzimy pojedynczo.
- Wyrabiamy umiejętność pracy i zabawy w zespole.
- Współpracujemy z kolegami, skupiamy uwagę na danej czynności, nie przeszkadzamy innym, przyjmujemy właściwą postawę.
- Podczas zabawy nie krzyczymy i nie podnosimy głosu.
- Nie zabieramy innym dzieciom zabawek, jesteśmy dla siebie mili i koleżeńscy.
- Po zakończonej zabawie sprzątamy salę, odkładając zabawki na wyznaczone miejsce.
- Śmieci zawsze wrzucamy do kosza.
- Dbamy o czystość i porządek w półeczce indywidualnej i nie zabieramy niczego z półeczki kolegi lub koleżanki.
- Właściwie zachowujemy się przy stole i kulturalnie spożywamy posiłki.
- Umiejętnie posługujemy się sztućcami, korzystamy z kubka i serwetek.
- Nie przeszkadzamy innym w jedzeniu, eliminujemy głośne rozmowy i w miarę możliwości staramy się zjeść swoja porcję.
- Przestrzegamy zasad bezpiecznego poruszania się po drogach podczas spacerów, wycieczek i wyjazdów, zabaw w ogródku przedszkolnym i na boisku, prawidłowo reagujemy na sygnały i polecenia nauczyciela, nie oddalamy się od grupy.
Każdego dnia w przedszkolu nauczyciel odwołuje się do wyżej wymienionych zasad obowiązujących w przedszkolu wybierając te, które w danej sytuacji wychowawczej są mu niezbędne. Nauczyciel może odwołać się do „KODEKSU GRUPOWEGO”, który w formie graficznych obrazków ilustruje zasady zachowania obowiązujące w danej grupie wiekowej.